Snabba puckar.

Det går fort i hockey, som en klok människa en gång sa. Jag hade räknat med att Dantes utredning och allt vad det innebar, skulle ta tid. Lång tid. Som jag tidigare skrev så beslöt BUP om att starta en utredning efter ett telefonmöte, både med och utan Dante. Dagen efter mötet ringde kuratorn upp mig och frågade om det var okej för oss att de anlitade en extern aktör som sköter utredningen, allt för att slippa (de väldigt långa) köerna i Västerås. 
 
Självklart.
 
Förra veckan blev jag uppringd av Capio NP Stockholm, tider bokades och på måndag ska vi till Stockholm för en heldag med läkare, psykolog och... jag vet inte riktigt. Det är 1/11 på måndag. 11/11 kommer de delge resultat. Blir några intensiva dagar med fysiska möten, digitala möten och sammanställningar, men från start till resultat kommer det alltså att ta tio dagar. Så otroligt skönt. Då vet vi exakt vad vi har att jobba med och hur vi ska ta det vidare. Allt för att Dante ska få det så bra och enkelt som möjligt.
 
Ingenting kommer ju förändras, oavsett vad utredningen visar.
 
Dante kommer ändå att retas med Gunnar. Han kommer att bråka med mig, älska när vi blir sams och han ligger avslappnad i min famn och blir killad på ryggen. Han kommer att älska Harry Potter, diskutera fotboll med Claudio, kolla på nyheter, vara tokig i choklad, ha kass balans, avguda sin mormor, älska Halvan-böckerna, stampa i golvet när han blir arg och vägra ha annat än Ray-Bans. 
 


Kommentera inlägget här :